que es el seo

Quan es parla de l’optimització del posicionament en cercadors (abreujadament, SEO), tenim bastant clar quin és el seu propòsit: que les nostres pàgines surtin en les primeres posicions quan l’usuari busca determinades paraules relacionades amb el contingut d’aquestes pàgines.

El que no sempre està tan clar és en què consisteix realment el SEO, què es pot fer, què no es pot (o no s’ha de) fer i, fonamentalment, com realitzar SEO i quines eines es poden utilitzar i com per aconseguir aquest propòsit .

A això s’uneix que l’abast del SEO s’ha anat ampliant amb el curs dels anys, des de ser un procés molt mecànic i “robòtic”, en què el focus se centrava en complir els requisits dels rastrejadors, fins convertir-se en un procés molt més creatiu i “humà”, en què preval afavorir l’experiència d’usuari.

Actualment, el SEO ja no es pot limitar a un conjunt d’accions realitzades aïllada i arbitràriament en qualsevol ordre, sinó que ha de seguir una estratègia preestablerta i enfocada, a més d’aconseguir les primeres posicions, en atreure visites d’usuaris qualificats que formin part del nostre públic objectiu i resoldre les seves necessitats.

Què és el SEO segons un consultor seo?
Fent una ràpida cerca a Google sobre què és el SEO, trobarem que la majoria de les definicions se centren en els dos següents aspectes:

 Aconseguir les primeres posicions en les cerques orgàniques dels usuaris (és a dir, sense considerar els anuncis patrocinats o de pagament).
 Descripció dels factors més rellevants que influeixen en el posicionament d’una pàgina web.

Encara que també nomenen l’experiència d’usuari i la importància que cada vegada més té per als cercadors, no entren en molt més detall que el de disposar un lloc web ràpid i fàcil de navegar, i disposar de contingut de qualitat.

En general, aquestes definicions parteixen de la visió clàssica del SEO, en què els cercadors rastrejaven i s’indexaven les pàgines en base a un conjunt de paràmetres en què la concordança de paraules clau i el nombre d’enllaços entrants jugaven el paper principal.

No és que aquests paràmetres hagin perdut ara tot aquest valor, però avui en dia els cercadors són molt més que mers recol·lectors de pàgines web i comptadors de paraules clau i enllaços.

I això hem de tenir-ho molt clar per entendre què és, amb la tecnologia actual, el SEO i què podem fer per aconseguir que els usuaris visitin les nostres pàgines i, el més important, quedin satisfets amb elles i no es vagin a buscar altres pàgines.

També et pot interessar:

Guia de SEO per a WordPress

Com aconseguir backlinks o enllaços externs

Com fer una auditoria SEO

En aquest context, com podríem definir llavors què és el SEO?

En comptes d’utilitzar conceptes (com augmentar la velocitat de navegació, aparèixer en les primeres posicions o tenir enllaços) que, en realitat, s’utilitzen per mesurar l’eficàcia del nostre SEO, la següent definició centra les accions SEO al voltant de les necessitats i comportament de l’usuari:

El SEO és el conjunt d’estratègies necessàries perquè ens trobin fàcilment els usuaris que busquin alguna cosa que nosaltres podem oferir-los “

El que emfatitza aquesta definició del SEO és que un lloc web optimitzat per a les cerques orgàniques ha d’atendre les necessitats de l’usuari i estar adaptat al seu comportament. No n’hi ha prou amb que surti el primer per a determinades paraules clau.

SEO i UX: Perfil d’usuari + Estratègies + Tècniques + Eines
SEO i Experiència d’Usuari (UX): Un binomi inseparable

Com qualsevol estratègia, el SEO no té un patró fix d’execució, sinó que s’ha d’adaptar a les característiques tant de l’usuari que volem que ens trobi, com a les condicions del sector al qual ens dirigim (és a dir, la competència, aquells que ofereixen alguna cosa similar a nosaltres).

Sí que hi haurà unes pautes generals, amb tècniques i eines SEO que veurem en aquest article, però que haurem d’adaptar a les circumstàncies de cada cas. Dit d’una altra manera: no hi ha una “recepta SEO” universal que sempre funcioni.

Ara anem a veure quins són els objectius del SEO i quins són els factors de posicionament web més importants que hem de tenir en compte de cara a Google.

Tot això et farà veure que el treball d’un Consultor SEO no és gens senzill i que formar-se en aquesta disciplina és una cosa que requereix força temps de dedicació.

A més, per veure els resultats d’una estratègia SEO es necessita d’un mínim de temps per veure resultats. Això és una de les primeres coses que li diem als nostres alumnes del Curs de SEO a València o Online.

White Hat SEO vs Black Hat SEO
Google disposa d’una guia d’optimització i unes directrius de qualitat per a Webmasters, amb recomanacions i bones pràctiques que hem de seguir per optimitzar el posicionament de les pàgines web.

També inclou aquelles pràctiques o tècniques que no han de realitzar-se, ja que Google considera que desvirtuen la qualitat i credibilitat dels resultats de cerca, ja que poden resultar enganyosos per a l’usuari.

L’acatament d’aquestes recomanacions separa dues formes d’entendre el SEO:

 White Hat SEO, que segueix les bones pràctiques recomanades per Google en benefici de l’experiència d’usuari.

 Black Hat SEO, que no fa cas aquestes recomanacions i aplica tècniques que artificialment empenyen una pàgina web a les primeres posicions.

La separació entre White Hat SEO i Black Hat SEO no sempre està clara i ha propiciat l’aparició d’un tercer rol, el Gray Hat SEO, que seria un White Hat SEO que utilitza ocasionalment i de forma molt controlada alguna tècnica Black Hat SEO per aconseguir un petit repunt addicional en el posicionament.

En utilitzar tècniques Gray Hat SEO o Black Hat SEO ens arrisquem a que Google ho detecti (i cada vegada ho fa millor) i que incorrem en una penalització, deixant de posicionar les nostres pàgines.

El pitjor de tot és que un cop penalitzats, és complicat i requereix molt de temps sortir-ne per tornar a posicionar normalment

Per aquest motiu, només haurem d’utilitzar tècniques White


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

css.php