Objectiu seo

Igual que vam veure amb les definicions habituals del SEO, la majoria de les vegades els objectius del SEO es descriuen a partir dels conceptes que s’utilitzen per mesurar l’eficàcia de les estratègies utilitzades.

No obstant això, centrar-nos en aquests aspectes tècnics fan que perdem el focus del que realment important en el SEO: arribar al nostre usuari objectiu i atreure.

Això no vol dir que aquestes dades o valors no tinguin utilitat.

La tenen, i molta, però no són l’objectiu del SEO, sinó el resultat d’haver aplicat correctament diferents estratègies SEO.

Vegem un exemple per il·lustrar-lo.

Si fem la recerca “màrqueting and web”, les primeres posicions estaran ocupades pel lloc www.marketingandweb.es i diversos dels seus perfils socials.

Significa això que estan ben posicionades?

Podem fer el mateix experiment amb el nostre nom i cognoms.

Si tenim perfils a les xarxes socials, i fins i tot un bloc amb el nostre nom complet, el més probable és que també apareguin en les primeres posicions o, com a mínim, a la primera pàgina …

És a dir, sense haver fet res, ens hem “posicionat”.

Tot i que aquests exemples són una mica forçats, ja que els usuaris habitualment no busquen marques o noms, sinó frases més elaborades, serveixen per mostrar que resulta massa simplista restringir l’objectiu del SEO a aparèixer en les primeres posicions i que no reflecteix la seva veritable abast.

El SEO gira principalment al voltant de tres figures:

 l’usuari

 el contingut

 Els cercadors.

Per tant, han d’estar contemplats en els objectius:

  1. Que el contingut sigui rastrejable i comprensible per als cercadors.
    Aquest objectiu comprèn totes aquelles accions encaminades a facilitar el rastreig i indexació de les pàgines del nostre lloc web.

Tant per conèixer l’estructura i organització del lloc web com per diferenciar i identificar les diferents parts del contingut de cada pàgina.

Aquest objectiu el cobrirem principalment amb el SEO Tècnic i el SEO On Page.

  1. Que l’usuari trobi contingut rellevant relacionat amb la seva consulta.
    Potser la part del SEO que menys es comprèn, perquè suposa avaluar i valorar aspectes bastant subjectius i no sempre fàcils d’identificar, com què necessita l’usuari, com busca el que necessita, o com millorar i diferenciar-nos de continguts similars de la competència.

Aquest objectiu formaria part del SEO On Page, l’anàlisi de paraules clau i el màrqueting de continguts.

  1. Que l’usuari tingui una experiència d’usuari satisfactòria durant la seva visita.
    Un altre aspecte de difícil anàlisi i avaluació, ja que ve condicionada per la pròpia personalitat de l’usuari, les seves experiències prèvies, les seves expectatives i fins i tot les seves emocions.

Per tant, fer falta tenir el perfil del públic objectiu per saber els seus gustos i preferències.

Atendre a aquest objectiu suposa una tasca transversal, que afecta tot el lloc web, des del seu disseny, estructura i construcció, juntament amb la facilitat i velocitat de navegació a través de les seves pàgines.

El tipus de format dels continguts (vídeos, textos, imatges, estil d’escriptura) també influeix en l’experiència d’usuari, tenint en compte que hi haurà usuaris que prefereixin un o altre, per exemple.

  1. Que el contingut sigui prou rellevant per atreure enllaços.
    Aquest objectiu es podria veure com un corol·lari del segon objectiu, fer contingut rellevant per a l’usuari, però centrat en aconseguir enllaços que millorin la reputació del lloc web.

En línies generals, fer contingut rellevant per a l’usuari també atrauria enllaços (link baiting) des d’altres llocs web de temàtica relacionada, però també calen accions específiques per aconseguir enllaços o backlinks (link building). Aquest objectiu quedaria cobert principalment pel SEO Off Page.

En resum:

Objectius del SEO: rastrejable, contingut rellevant, experiència d’usuari i atreure enllaços

10 Factors SEO més importants per posicionar una pàgina web
Saps què són els factors SEO com agencia seo barcelona?

Bàsicament són una sèrie d’elements que Google té en compte a l’hora de determinar quines són les pàgines que van a aparèixer en els primers resultats de cerca de Google.

S’han escrit diferents articles sobre els 200 factors SEO més importants. Però la veritat és que són bastants més.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

css.php